Skip to content
5 dårlige undskyldninger for ikke at implementere en automatiseringsløsning

5 dårlige undskyldninger for ikke at få en automatiseringsløsning

Nogle gange er vi naturligt imod forandring, da forandring i nogle tilfælde fører til ukendte omstændigheder. Men for at kunne forbedre en situation er forandring nødvendigt, da man logisk set ikke kan opnå et andet resultat, hvis alle procedurer, vaner og handlinger forbliver de samme. 

Så hvis du gerne vil skalere din forretning ved at implementere små forandringer som kan føre til store fordele og en øget profit, så læs med her.

 

a new change by wedoio

Det ukendte kan være skræmmende, og vi ved, at da teknologien har udviklet sig hurtigt, kan det være overvældende at skulle følge med, og have styr på alle mulighederne og de digitale metoder der findes.

Men hvis du gerne vil sikre dig, at din virksomhed følger med tiden og optimere den så meget som muligt, er det nu, tiden er inde til at gøre brug af intelligent software, som desuden aldrig har været mere tilgængelig, end det er nu - selv for små eller mellemstore virksomheder!

Nogle gange forsøger hjernen at undgå disse forandringer for at spare på energien og at blive i velkendte omgivelser, hvilket bare ikke altid er logisk eller fordelagtigt.

Menneskehjernen vil finde på undskyldninger for at undgå forandring og for at udskyde tingene. Derfor har vi fundet på 5 dårlige undskyldninger for at undgå at implementere en automatiseringsløsning, som du nemt kan kassere med det samme. Så hvis du gør brug af nogle af disse undskyldninger, kan det være tid til alligevel at tage et nærmere kig på en automatiseringsløsning til din forretning.

Sidder du og tænker over, hvad en automatiseringsløsning rent faktisk er? Læs mere om disse i vores blogindlæg: Automatisering af arbejdsprocesser forklaret

 

a man sitting looking at laptop and thinking



5 dårlige undskyldninger som du kan kassere lige nu

Nr. 1 - Det kræver for meget tid at integrere en automatiseringsløsning

Hvor meget er for meget tid? Hvis du kan investere lidt tid nu for at spare endnu mere tid senere, så er denne undskyldning ikke gyldig. Vi ved, at du har travlt, men dette er en vej væk fra at skulle jonglere med for mange opgaver på én gang.

Hvis du var for sent på den og havde travlt, ville du så løbe hen til mødet i stedet for at tage cyklen, bare fordi du ikke havde tid til at stige op på cyklen? Svaret er højest sandsynligt nej. Det samme gælder for en automatiseringsløsning. Så måske er det tid til at stoppe med at løbe så stærkt og i stedet hoppe på en automatiseringsløsning.

Implementeringsprocessen kræver lidt tid, men med hjælp fra os hos Wedoio er processen problemfri og nem. Du vil blive overrasket over hvor meget tid, energi og hvor mange penge, du vil spare hver eneste dag efter at have investeret tid i implementeringsprocessen.

En automatiseringsløsning kan lette dine arbejdsprocesser og spare både dig og dit team for en masse tid hver eneste dag, så du kan få mere tid til at fokusere på andre ting og mulighed for endelig at få din forretning til at opnå sit fulde potentiale.

Undrer du dig over, hvilken slags arbejdsopgaver en integrationsløsning kan hjælpe dig med at automatisere? Læs mere om det i vores blogindlæg lige her: 10 processer i en webshop som har brug for en automatiseringsløsning

Nr. 2 - Det er for dyrt!

En automatiseringsløsning koster penge i form af et mindre abonnementsgebyr hver måned. Du kan tjekke Wedoios priser for de forskellige integrationsløsninger lige her. De fleste af vores integrationsløsninger starter fra 29 per måned. Men har du sammenlignet dette med, hvor meget du har mulighed for at spare ved at implementere en automatiseringsløsning?

Er du bevidst om, hvor mange penge der bruges på at betale medarbejdere, håndtere dokumenter, registrere data, at lave rapporter, håndtere ordrer, bogføring, at oprette fakturaer, for ikke at nævne hvor lang tid det tager at overføre data og at registrere arbejdstimer for medarbejdere samt at lave lønsedler?

Der er et kæmpe potentiale for tidsbesparelser med en automatiseringsløsning, og det samme gælder potentialet for at spare penge. Udover at spare penge ved at slippe af med en masse manuelle opgaver, reducerer du også risikoen for fejl ved at eliminere den menneskeligefaktor. Du bør også tage den ekstra tid, du får tilgængelig med i overvejelserne, som effektivt kan bruges på andre initiativer for at øge profitten og skalere din forretning.

Oven på dette kan du, efter at være blevet mere effektiv og at have optimeret dine arbejdsprocesser, tilføje alle de besparelser du opnår fra færre returneringer af ordrer, færre frustrerede medarbejdere og gladere kunder.

Selvfølgelig er en automatiseringsløsning ikke for alle. Hvis din virksomhed er i begynder-fasen og endnu ikke skalerer, kan du være nødt til at vente, før du investerer i en af disse løsninger. Hvis du er i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os hos Wedoio for en snak om automatisering af din virksomhed.

Nr. 3 - Det er for kompliceret at sætte sig ind

Vi forstår denne undskyldning. Som forretningsejer skal du holde styr på mange ting og være ekspert på mange områder, men de gode nyheder er, at du ikke behøver at vide og forstå alt om en automatiseringsløsning for at begynde at bruge en!

Det er dog vigtigt som forretningsejer fortsat at indhente ny viden og at være åben for nye måder at gøre tingene på. Du behøver kun at forstå hovedprincipperne, og Wedoio vil hjælpe dig med at komme i gang simpelt og nemt. Når du abonnerer på vores automatiseringsløsning, får du ikke kun adgang for derefter at blive overladt til dig selv - nej, vi er her for at hjælpe dig og at besvare dine spørgsmål.

Der følger også support og service med sammen med løsningen for at sikre, at du får det ud af automatiseringsprocessen, som du ønsker. Vi forventer ikke, at du allerede ved alt om automatisering inden du kontakter os, da vi er her for at hjælpe og guide dig til at træffe de rigtige valg, når det kommer til automatisering af din virksomhed. Så frygt ej, Wedoio er på vej!

Nr. 4 - Vi klarer os fint, sådan som vi gør det nu

Selvfølgelig gør I det, ellers ville din virksomhed være ikke-eksisterende. Men hvad hvis I kunne klare jer endnu bedre? Være mere effektive? Skalere forretningen? Det uopfyldte potentiale er der.

“Men vent, hvis vi automatiserer arbejdsprocesserne, hvad skal vi så lave? Mine medarbejdere vil jo få brug for andre opgaver at udføre.” Ja, lige præcis. Dine medarbejdere kan så udføre andre opgaver som skaber endnu større værdi for din virksomhed.

Det kan godt være, at du ikke kan komme i tanke om andre opgaver lige nu, men vores erfaring fortæller os, at langt de fleste virksomheder hurtigt finder andre spændende ting at fokusere på, så snart de rent faktisk får tildelt ekstra tid. Pludselig kan Marianne nemt udføre andre og mere værdifulde opgaver end bare at scanne og at oprette dokumenter - tænk stort!

At bryde med gamle vaner og måder at arbejde på kan være hårdt, men at holde fast i dem får dig til at sidde fast hvor du er. En automatiseringsløsning kan bringe en frisk synsvinkel på dit potentiale og åbne op for endnu større ambitioner!

Nr. 5 - Jeg er ikke sikker på, hvordan jeg kommer i gang og har brug for mere information først

Dette er helt normalt. De fleste nye tiltag vil kræve et lille skub for at blive sat i gang, og hvis du ikke er sikker på, hvordan du kommer i gang eller har brug for mere information, er det eneste, du behøver at gøre at kontakte os lige her.

Du er velkommen til at booke et uforpligtende 30-minutters møde for at få mere information og en snak om mulighederne for en automatiseringsløsning til din virksomhed.

Du kan også selv søge efter information og læse mere om automatiseringsløsninger online eller gennemse nogle af vores blogindlæg, som du kan finde en liste over her.

Men den hurtigste måde, hvis du gerne vil have mere specifik information rettet mod din individuelle virksomhed, er selvfølgelig at kontakte os for en videre snak. Med den nye information vil du få en afklaring og et bedre udgangspunkt for at overveje, hvordan en automatiseringsløsning kan være en fordel for din forretning.

 

Hvad er din undskyldning? 

Overvej om de undskyldninger du har lige nu er logiske, eller om det kan være din hjerne som er automatiseret til at undgå forbedringer - de-automatiser din tankegang og begynd at automatisere dine arbejdsprocesser i stedet ;-)

Vi vil hjælpe dig med, at afklare om automatisering er det rigtige for dig, finde frem til den bedste løsning tilpasset til din virksomhed og selvfølgelig besvare alle de spørgsmål, du måtte have. Vi glæder os til at snakke med dig!

Kontakt os i dag!




Share this:

Best this week:

iPaaS: Hvad er det, og hvorfor har du brug for det?