Skip to content
5 fejl du som webshopejer bør undgå

5 fejl du som webshopejer bør undgå | Wedoio

Vidste du, at det globale eCommerce salg blev beregnet til at være på mere end $3.5 billioner dollars verden over i 2019 og forventes at ramme mere end $7.4 billioner i 2025? ECommerce branchen er skudt i vejret og bliver en mere og mere eventyrlig mulighed for virksomheder.

Covid-19 har haft en direkte effekt på det globale detailmarked, og virksomhedsejere satser på eCommerce platforme til at komme sig over manglen på besøgende i deres fysiske butikker efter nedlukningen og restriktioner.

Hvis du gerne vil vækste din eCommerce webshop eller virksomheden overordnet, kan du læse vores indlæg i dag om 5 fejl at undgå, og hvorfor de er vigtige.

 

Fejl #1: At se på eCommerce som en isoleret enhed

At vælge at udvide virksomheden til det globale marked kan være overvældende, men det er værd at se nærmere på. At opsætte din eCommerce webshop er nemt nok, men der er konkurrence på markedet, og du er nødt til at se på, hvordan det vil påvirke resten af din virksomhed. Overvej om du har de nødvendige ressourcer til at håndtere alle aspekter af salg, ordrer og fragt processer ved at analysere dine økonomiske, fysiske og menneskelige ressourcer.

Online shopping er tilgængeligt 24/7, og efterhånden som teknologien bliver mere avanceret, vil din eCommerce platform også blive det. Du vil være nødt til at være omstillingsparat, hurtig og præcis med dine produkter, holde dig opdateret om digital markedsføring og trends på sociale medier - alt sammen mens du håndterer den øvrige del af din virksomhed.

 

Fejl #2: At vælge den billigste eCommerce platform og sælger du kan finde

Prisen er kun en faktor, når det kommer til at vælge den rette platform til din forretning. Tag pålidelighed, relevans og brugeroplevelsen med i dine overvejelser. Kunder leder efter bekvemmelighed, og vil gerne have at oplevelsen med at købe dit produkt er nem og gnidningsfri.

Designet af din hjemmeside bør være simpelt at navigere rundt i og en fornøjelse for kunden. Mulighederne er uendelige, og folk går hurtigt videre til den næste sælger, som har de produkter, de er på udkig efter. Sikr dig at platformen du vælger til at bygge din webshop har alle de redskaber, du har brug for til at kunne gennemføre dine kunders ordrer effektivt og at den tilbyder muligheder for at vækste og udvide forretningen.

 

Fejl #3: Dårlig søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering eller SEO er altafgørende nu om dage, hvis dine kunder skal kunne finde dig. En god SEO rangering betyder mere trafik og muligheder for at konvertere interesserede til kunder.

Eftersom eCommerce markedspladsen er fyldt med konkurrenter, så sørg for at være relevant og attraktiv for din målgruppe ved at lave SEO-venligt indhold. On-page SEO strategier (højkvalitets søgeord) og off-page SEO strategier (backlinks) er begge gode, men tekniske SEO strategier er lige så vigtige.

Sikr dig at din hjemmeside er optimeret til mobil enheder og se nærmere på at øge din hjemmesides hastighed. Dit mål er ikke udelukkende, at potentielle kunder kan finde din hjemmeside, men du vil også gerne have, at de skal blive eller jævnligt vende tilbage.

 

Fejl #4: Ikke at integrere din eCommerce webshop med et back-end administrationssystem

Mange virksomheder formår ikke at indse, at det at have en effektiv front-end eCommerce webshop er ubrugeligt uden en integration med et effektivt back-end ERP system. Efter Covid-19 har forårsaget en stigning af online ordrer, er dine varer nødt til at være korrekt præsenteret for dine kunder.

Tænk på det på denne måde: Hvis en kunde gennemfører en ordre fredag aften og bruger weekenden på at glæde sig over købet, udelukkende for at modtage en e-mail mandag morgen om at produktet er udsolgt - kunden vil blive skuffet og højest sandsynligt ikke vende tilbage til din webshop i nærmeste fremtid. Din lagerbeholdning og webshop administration er nødt til at kommunikere med din eCommerce hjemmeside for at undgå uventede situationer som denne. For at blive succesfuld på en online markedsplads og for at følge med den stigende efterspørgsel, kan du tage et kig på eCommerce ERP integrationsløsninger. Den bedste tilgang er at installere et integreret eCommerce og ERP system som ét samlet projekt. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil vide mere om Wedoios integrationsløsninger som hovedsageligt er baseret på Unicontas ERP system.

 

Fejl #5: Ikke at have en sammenhængende og velfinansieret strategi for at lykkes online

Selvom du implementerer alt det ovenstående, vil det at skrive en forretningsplan for din eCommerce webshop definere dine mål og fremhæve problemer på forhånd. En god måde at starte din forretningsplan på er ved at lave en SWOT (strengths, weaknesses, opportunities og threats) analyse af dine nuværende organisatoriske strategier. Denne analyse kan hjælpe dig med at få øje på din konkurrerende fordel. Tag noter hvis der er områder som kan forbedres, så du kan booste din online tilstedeværelse.

Uanset hvilket niveau du er på med din eCommerce webshop, kan du have de ovenstående tips med og undgå at begå de samme fejl, som andre mindre virksomheder ofte begår. Lær fra dem, vækst din forretning og begynd at sælge!



Share this:

Best this week:

iPaaS: Hvad er det, og hvorfor har du brug for det?