Skip to content
Forskellige typer af lead magneter, del 2

Forskellige typer af lead magneter: Del 2

I forrige del af vores indlæg om lead magneter og forskellige typer af disse kom vi ind på nyhedsbreve, hjælpeark, bonus og rabatter som lead magnet samt tjeklister. Alle disse virker rigtig godt, hvis de opstilles korrekt på din hjemmeside.

I dag vil vi fokusere på 6 andre typer af lead magneter. Der findes selvfølgelig mange flere typer af lead genererings værktøjer derude, som du kan gøre brug af på din hjemmeside. Men de er enten “gået af mode” lige nu eller er bare mindre effektive end dem vi har valgt at nævne i vores indlæg.

Vidste du forresten at ikke kun lead generering, men også webshop automatisering kan hjælpe din virksomhed med hurtigere at skalere og få flere salg og dermed højere profit? Hvis du ikke ved, hvad webshop automatisering er - også omtalt som automatisering af arbejdsprocesser, forretnings proces automatisering og automatiserng af arbejdsflow - så kan du læse mere om det på vores blog. 

Der er en stor mængde artikler som vil hjælpe med at guide dig gennem hele processen. Og husk at du altid er velkommen til at kontakte os og booke et møde - vi er klar til at hjælpe dig!

Lad os komme i gang og se nærmere på andre metoder til lead generering! Og hvis du gerne vil læse vores forrige del af indlægget - klik her.

 

Video trænings kursus

Disse lead magneter er meget populære, fordi de også er nemme at læse. Der er mange brugere som ikke gider læse en masse information, og derfor har video trænings kurser en bedre effekt.

Herudover gør denne form for lead magnet det muligt for brugerne at lære sælgeren bedre at kende, og dermed kan man opbygge en større tillid.

 

Rapporter

"I denne gratis salgsrapport vil du lære, hvordan du gør X på 10 ekstremt effektive måder”, “En gennemført rapport der afslører 7 generelle fejl”.

Lead magneter som disse er prangende, og på grund af dette er deres værdi ikke så høj. Men selvom du vælger at gøre brug af dem, kan du godt opnå gode resultater og tiltrække en god mængde kunder.

Her er, som med de andre lead magneter, selve tilbuddet vigtigt. Hvis du vælger et emne til din rapport som er populært og interessant for brugerne, og et der ikke er så meget information om på markedet, så kan du skabe efterspurgt lead magnet indhold.

Denne mulighed passer specielt godt til dig, hvis der er et begrænset antal af gratis rapporter inden for din branche i dag. Hvis dit materiale er værdifuldt for brugerne, vil de med glæde oplyse deres kontaktinformationer til dig i bytte for en god rapport.

 

Eksempler og skabeloner

Brugere elsker skabeloner. De fleste skabeloner opfattes af folk, som noget der er velforberedt af en professionel, og på samme tid vil det blive associeret med forfatteren.

Du har mulighed for at finde og sætte enhver skabelon ind på din hjemmeside. Et eksempel på en skabelon kan være en skabelon som hjælper dig med at planlægge dine opslag på sociale medier - en såkaldt “content” kalender. Du kan helt enkelt oprette den og tilbyde en “social media content” kalender til dine kunder. Denne type har lige nu stor efterspørgsel blandt digitale marketings specialister.

 

social media content kalender

 

Kontakt os hvis du gerne vil modtage en GRATIS “social media content” kalender lige nu! Den inkluderer ugentlige og månedlige skabeloner til at poste på sociale medier, indsætning af indhold og en Facebook/Linkedin/Twitter social media content kalender!

 

Værktøjer

Denne lead magnet kan være en detaljeret liste over løsninger, eller vi kan sige værktøjer, som vil være brugbare for dine potentielle kunder. Lad os sige at du organiserer support til den digitale marketings industri, hvor det forventes, at man bruger en række værktøjer:

  • Registrering af domænenavn,
  • Hosting,
  • Betalingsbehandler,
  • link analyserings værktøj,
  • eCommerce platforme, osv.

At finde gode løsninger og redskaber selv er ikke altid en nem proces, specielt hvis den erfaring man har med lignende redskaber ikke har ført til positive resultater. Giv løsningen på dette problem ved at samle de mest effektive værktøjer og redskaber på ét sted.

Hvis du har mange brugere eller en stor kundegruppe, kan du forhandle dig frem til en rabat fra serviceudbyderne eller indsætte et affiliate link og tjene lidt ekstra.

 

Liste med serviceinformation

Denne lead magnet minder om værktøjslisten, da den også samler brugbar information på ét sted, men forskellen er, at servicelisten ikke inkluderer redskaber eller værktøjer.

Forestil dig at brugeren ikke har nogen idé om, hvem du er, men på en eller anden måde endte de på din hjemmeside. Målet for den besøgende er at få så meget brugbar information som muligt (og at blive underholdt), mens du har indflydelse dette og stræber efter at sikre, at de vender tilbage til din side igen.

Du kan med garanti få tilbagevendende besøgende, hvis du sikrer dig, at de læser de bedste, mest populære og informative blogindlæg. For at øge chancen for at brugeren vender tilbage, kan du vælge brugbar information og samle det i ét indlæg, som kunden kan få adgang til ved først at registrere sin e-mail adresse.

For eksempel: "Det bedste fra bloggen", "Det bedste SMM Content", osv., alt efter hvilken branche du opererer inden for. Dette er en meget effektiv måde at fange folks interesse på, mens de dykker længere ind i emnet og får værdifuld viden.

Lad os forestille os at du har lavet en hjemmeside inden for ernæring og vægttab. For at sammensætte en serviceliste eller en liste med ressourcer, kan du f.eks. kopiere links til opskrifter på sund mad som kan forberedes på under 20 minutter og samle dem i et Word dokument. Nu har du mulighed for at omdanne en færdiglavet lead magnet til kunders e-mail adresser. Uden at have skrevet en hel artikel.

 

Infografik

Infografik er noget af det indhold som har højest kvalitet og også et mere komplekst design. Det deles ofte på sociale medier og henvises ofte til af tredjeparts ressorucer på internettet. Infografik opfanges mere effektivt af brugerne, uanset hvem din målgruppe er. Her er et eksempel på sjov infografik om automatisering og fremtiden:

 

hvad er infografik

 

Så hvorfor ikke bruge en lead magnet som en disse til effektvt at få dine potentielle kunders kontaktoplysninger? Du kan designe din egen infografik ved brug af redskaber som Canva eller Piktochart. 

Alle disse lead magneter kan hjælpe dig igennem din lead genererings proces. Kontakt os hvis du har brug for hjælp til at finde ud af, hvilken type der vil passe bedst til din hjemmeside.

Hvis du har en webshop som har brug for B2B lead genererings tips eller automatiseret lead generering for at øge dine webshop salg, er du velkommen til at kontakte os for mere information. Inkluder årsagen til din henvendelse i din besked, så vender vi tilbage hurtigst muligt, så vi sammen kan finde den bedste løsnng for din forretning!

Kontakt os i dag!

 

Share this:

Best this week:

Nu er Wedoios Shopify - Uniconta integration her!