Skip to content
Sådan kan du sælge på Shopify: Generel information til begyndere

Sådan kan du sælge på Shopify: Generel information til begyndere

Shopify er en af de største eCommerce platforme derude, og hvis du har gået med overvejelser om at bygge en webshop, så har du helt sikkert hørt om det. Du kan læse en masse om Shopify, priser og integrationsløsninger til din Shopify webshop på vores blog her.

Lad os først se lidt nærmere på de seneste Shopify statistikker.

  • Shopifys omsætning var $2.86 milliarder i slutningen af 2020. 
  • I forlængelse af at de har tiltrukket tusindvis af nye sælgere i 2020 og er blevet en af de førende eCommerce platforme, tjente Shopify også $2,929.5 millioner i års omsætning, helt op til 86% fra 2019. 
  • Shopifys brutto indkomst blev øget med 78% til $1,541.5 millioner i 2020 fra $865.6 millioner i 2019.
  • Nuværende forudsigelser mener at Shopify vil overgå den milepæl i slutningen af 2021, og dermed afslutte året med mere end $3.6 milliarder i omsætning. 
  • Mere end 44 millioner mennesker shoppede online via Shopify hjemmesider i 2020. 


At sælge på Shopify

Shopify er en hosted platform som gør det muligt for dig nemt at bygge webshops med færdiglavede skabeloner, guides, ordrehåndtering, app integrationer og gør det dermed muligt for dig at sælge som en pro.

Mere end 1.7 mio. virksomheder i 175 lande verden over har genereret mere end $200 milliarder i salg ved brug af Shopify platformen.

Med så mange sælgere på platformen, må Shopify åbenlyst gøre et eller andet rigtigt. Men sammenlignet med hundredvis af andre platforme eller udviklere hvordan kan du så vide, om Shopify er det rigtige til at sælge dine produkter eller servicer?

Besøg vores Shopify - Uniconta side nu!

Lad os fastslå nogle af de hurtige fordele og ulemper ved at bruge en Shopify webshop for at være sikre på, at du har alle fakta inden du bygger din hjemmeside. Du kan læse mere detaljeret om Shopifys fordele og ulemper i vores blogindlæg om hvad kan jeg sælge på Shopify.

 

Shopify fordele og ulemper

Her er en oversigt over fordelene og ulemperne ved at bruge Shopify eCommerce platformen til at bygge din webshop.

Fordele:

  • Nem at bruge, begynder-venlig og nemt at opsætte en ny webshop helt fra bunden. Shopify kræver ikke kodning eller andre relevante tekniske evner,
  • Der er et stort udvalg af temaer at vælge imellem og en lang række af betalings- og software integrationer. Hvis du gør brug af en automatiseringsløsning i din virksomhed, vil det være nemt at integrere den med en Shopify webshop,
  • Understøttelse af multi-channel detailhandel (online, offline, social mv.),
  • Lave månedlige gebyrer og exceptionel kundeservice,
  • Shopify er fleksibelt nok og gør det muligt for enhver at skalere deres forretning.

 

Ulemper:

  • Ingen gratis plan tilgængelig, kun en 14-dages gratis prøve,
  • Yderligere transaktionsgebyrer for at bruge eksterne gateways,
  • Temaernes og platformens tilpasning er begrænset,
  • Avancerede funktioner koster ekstra.

Du kan også læse vores guide til Shopify priser og om top 5 apps til din Shopify webshop. Dette er generelle guides som kan hjælpe dig med at komme i gang, men du har måske nogle spørgsmål undervejs afhængigt af de specifikke behov for din webshop. Du er altid velkommen til at booke et 15 minutters møde med os for en snak om alle mulighederne for din webshops succes.



Share this:

Best this week:

iPaaS: Hvad er det, og hvorfor har du brug for det?