Skip to content
Systemintegrationer: Hvorfor har din webshop brug for en integration?

Systemintegrationer: Hvorfor har din webshop brug for en integration?

Væksten af eCommerce virksomheder er et af de vigtigste aspekter i den overordnede forretnings historie. Ved at befrie sig selv fra de tidligere nødvendige, traditionelle butikker, lancerer dette 21. århundredes forhandlere webshops og vækster dem med en lavere start investering end ellers.

Selv i et eCommerce miljø kan skalering dog være en udfordring for virksomheder, hvis den traditionelle virksomhedsadministration ikke kan håndtere den øgede volumen af ordreprocesser.

I sådanne situationer plejer webshops at investere i eCommerce Ressource Planlægningssystemer og forsøge at integrere deres administrations løsninger i disse systemer. Uniconta er en af de cloud-baserede ERP’er (Enterprise Resource Planning) som gør det muligt i stedet at afsætte ekstra tid til vigtigere forretningsprocesser frem for at løse tekniske problemer. Systemet opretter ét samlet sted for regnskab, lager, projekter, produktion og logistik, hvilket hjælper din forretning til at blive mere digital og at forbedre effektiviteten ift. salg.

Implementering af automatiske processer i en virksomhed kan udrydde de mest tidsforbrugende og ensformigede opgaver, og dermed frigøre dine medarbejderes tid til vigtigere foretagender.

I denne del vil vi dykke dybere i forståelsen - Hvad er en integration, og hvorfor taler alle så meget om disse? Lad os komme til sagen!

Hvad er en integration, og hvad er pointen med den?

Integration af informationssystemer er en process, hvor der etableres links mellem virksomhedens informationssystemer og organisationen for at skabe ét samlet sted at håndtere informationerne og at understøtte end-to-end forretningsprocesser i virksomheden.

Mere enkelt forklaret - Integrationen af systemer er udveksling af data mellem forskellige systemer med en mulig efterfølgende process.

Pointen med integrationer er, at de data som brugeren indtaster i ét system automatisk overføres til et andet. Rimelig ofte overføres disse data begge veje, f.eks. efter en ændring i modtagelses systemet, sendes resultaterne tilbage til kilden/det oprindelige system. Derfor kan en integration både være en-vejs eller to-vejs.

Hvorfor har din virksomhed brug for en integrationsløsning?

Der er intet informations- eller administrationssystem som alene dækker en moderne forretnings behov. Mellem eller store organisationer opererer ofte med forskellige multi-bruger systemer og nogle gange mange af dem (hvis det er en stor virksomhed). Disse systemer håndterer ofte de samme data - startende med nogle generelle reference bøger og klassifikationer.

Det er vel udbredt at forskellige informationssystemer er involveret i den samme forretningsprocess. Herudover er mange informationssystemer oprindeligt fokuseret på at indsamle information fra andre applikationer og databaser. Derfor kan ingen virksomheds applikation opfattes som noget, der kan stå alene men altid som en del af en større mekanisme kaldet “Virksomhedens informationssystemer”.

Konsekvenserne af manglen på en ordentlig integrationsløsning er følgende:

  • Gentagne, ensformige manuelle data indtastninger (Kataloger, leveringsoplysninger, fakturaer, økonomiske overførsler mv..)
  • Gentagne og endeløse optjekninger som højest sandsynligt ikke udelukker fejl
  • Urimelige omkostninger til formatering af en sammenlagt rapportering
  • Uacceptable vilkår og omkostninger selv for helt almindelige opgaver

Mand med kasser stablet i et tårn på gulvet med forskellige ord på som "Stress, Problems, Anxiety, Deadline, Work, Break up"

Lad os komme ind på formålet med en integrationsløsning. De generelle formål kan opsummeres som følgende:

  • At reducere omkostningerne ved at operere med en samling af applikationerne
  • At færdiggøre generelle opgaver hurtigere eller at kunne garantere hvornår disse er færdiggjort
  • At højne kvaliteten af opgavernes udførelse ved at formalisere processer og minimere hovedårsagen til fejl, som er den menneskelige faktor.

Målene med specifikke integrationssystemer kan tydeligere formuleres som følgende: at sikre oprettelsen af virksomhedens regnskab indenfor en periode som ikke overskrider en uge efter slutningen af regnskabsperioden, at reducere tiden som bruges på at registrere et salg fra 1 time til 15 min. eller at reducere mængden af personale involveret i bogføring og dataregistreringer fra 20 til 5 personer.

Vi er en af udbyderne af integrationsløsninger på markedet. Vores Wedoio giver enhver forretning mulighed for en nem og enkel Uniconta Integration og automatiseringsløsning. Dette inkluderer integrering af al data fra WooCommerce, Shopify, Magento 2, November First, Intempus, webCRM og andre webshops direkte i Uniconta. Du mister ingen information under processen, og du kan være 100% sikker. Du ender med at kunne få ting ordnet automatisk og at booste dine salg og din profit.

Lær mere om Wedoios Integrationsløsninger nu!

Normalt kommer det hele i sidste ende an på de generelle mål, som kan formuleres i en forenklet form - at reducere omkostningerne for en virksomhed generelt. Med adgang til værktøjer som kan bruges til en præcis og pålidelig analyse og til administrering af processerne i organisationen, vil alle medarbejderne bedre kunne forstå de strategiske mål og have fokus på at opnå dem. Som et resultat heraf forbedres de økonomiske aspekter, og virksomheden kan opnå en højere profit.

Du spørger måske - er der ingen ulemper ved en integrationsløsning?

Det er der helt sikkert: sikkerheds riscisi og mulighed for høje start udgifter.

Det er vigtigt at huske, at data er en af de største formuer i din forretning og på samme tid et stort ansvar. Hvis du gerne vil integrere din forretningsløsning, må du først have ulemperne ved integrationsprocessen med i overvejelserne, for at beskytte din virksomhed og dens værdifulde data.

Udsigt til højhuse og væg med tekst i neonlys: "Data has a better idea"

Dette er det vigtigste, ikke kun under integrations- og automatiseringsprocessen, men din og dine medarbejderes workflow og sikkerheden omkring det bør beskyttes til enhver tid. En succesfuld systemintegration giver dig automatiseret kontrol over forretningsprocesserne i din virksomhed og giver fuld sikkerhed til informationsbasen.

En anden ting som kan være en ulempe for iværksættere og virksomhedsejere er den høje omkostning ved integrationsprocessen. Ofte bruger virksomheder en masse tid og penge på at hyre en udvikler eller et firma til at hjælpe dem med at integrere og automatisere deres virksomhed og online shops.

Forhast dig ikke igennem at skulle kontakte programmører for at få lavet integrationer mellem dine servicer. Dette er ikke altid det rigtige eller en fordel for din virksomhed. Sæt din lid til de løsnings udbydere som gør det muligt for dig, at organisere udvekslingen af data mellem moderne servicer.

Vi håber, at du fandt alt, hvad du havde brug for at vide i denne artikel. Hvis du ikke gorde, hvis du har nogen spørgsmål eller hvis du gerne vil tale med os om en mulig integration til din eCommerce webshop, er du velkommen til at kontakte os når som helst og at stille dine spørgsmål direkte til vores kundeservice team. Du kan finde kontaktoplysningerne i bunden af denne side.

Kontakt os i dag!

Mere om:
uniconta blok

Uniconta er et moderne cloud-baseret ERP system som holder styr på økonomi, varelager, projekter, produktion og logistik og hjælper din forretning med at blive mere digital. Dette byder på tidsbesparelser i din daglige rutine, søgninger, indhentning af dokumenter og forretningsledelse. Alle dine data og dokumenter er sikkert opbevaret og altid tilgængelige i Uniconta cloud. 

Selvom dette er et standard ERP system, er det fleksibelt struktureret, så du kan skræddersy løsningen med dine egne felter, tabeller og skærme. Dette betyder, at du ikke behøver at være afhængig af ønsket om forandring blot for at passe ind med andre virksomheder.

 

Mere om:
wedoio-logo

Wedoio giver enhver forretning mulighed for en nem og enkel Uniconta integration og en automatiseret løsning. Dette inkluderer integration af al data fra WooCommerce, Shopify, Magento 2 og andre webshops direkte til Uniconta uden at miste information i løbet af processen.

Ved at tilmelde dig denne nemme og enkle integrationsproces, kan du spare en masse tid på administrationen af din webshop. Det vigtigste her er, at du kan have fokus på din forretning og undgår at skulle hoppe mellem forskellige systemer. Spar med sikkerhed både tid og penge.

Du får automatisk tingene ordnet.

 

Share this:

Best this week: