Skip to content
Sådan finder du et regnskabs- og lagerstyringssystem til din startup virksomhed

Find et regnskabs- og lagerstyringssystem til din startup virksomhed

Har du besluttet dig for at starte en ny engros- og distributionsvirksomhed? Måske du gerne vil sælge varer til hjemmet, industrimaskiner, møbler, madvarer, tøj eller farmaceutiske produkter? Uanset hvad du vælger, vil en af de vigtigste forretnings beslutninger du skal træffe omhandle hvilket regnskabs- og lagerstyringssystem, du har brug for, så du kan køre en succesfuld forretning.

Sådan finder du et regnskabs- og lagerstyringssystem til din startup virksomhed

Dette er en vigtig overvejelse, når man lige er kommet i gang, og den afhænger af flere faktorer. Udover at det selvfølgelig skal fungere og være inden for budgettet, bør du også have dine vækstplaner og fremtidsudsigter med i overvejelserne. Overvej hvor hurtigt du har planer om at vækste din forretning, og hvordan dine realistiske vækstplaner ser ud. Det vil være en byrde at implementere et nyt system, hvis det efterfølgende skal udskiftes et år senere, fordi din virksomhed er vokset. Men samtidig er det en ulmpe at investere i en dyr software løsning, hvis din virksomhed ikke vækster som planlagt. Her har vi hos Wedoio samlet flere oplysninger som kan hjælpe dig i gang med at finde det rette software system til din virksomhed.

Som en start-up engrosvirksomhed er der flere ting at have med i overvejelserne i en søgen efter en software løsning. Her kan du bl.a. have fokus på både regnskab eller bogføring, lagerstyring og f.eks. eCommerce.Lad os starte med at tage udgangspunkt i regnskab.

 

Regnskab

De fleste virksomheder drager fordel af et system, der kan håndtere regnskabet i virksomheden. Dette indebærer oftest fakturering, betalinger, bankstyring og mere. Det bedste vil være et software som også kan oprette salgs- og købsordrer, og et system hvor du har mulighed for at oprette forskellige typer af forretningsrapporter. Sidsnævnte kan hjælpe dig til at have overblik over f.eks. profit og underskud, status i virksomheden og selvfølgelig andre rapporter, hvor du kan holde styr på salg, kundedata og lagerstatus. 

En perfekt løsning til mindre eller mellemstore virksomheder er Wedoios integrations- og automationsløsning, Uniconta. Uniconta er et moderne cloud-baseret ERP system som holder styr på regnskab, lagerbeholdning, projekter, produktion og logistik, hvilket hjælper din forretning til at blive mere digital. 

Dette byder på tidsbesparelser i dine daglige rutiner, søgninger, dokumentindhentning og forretningsadministration. Uniconta integrationen kan hurtigt implementeres og hjælper dig med bl.a. at holde styr på regnskabet, hvor mange ting vil blive gjort for dig helt automatisk!

 

Lagerstyring

Det næste at få styr på er en løsning som kan hjælpe dig med at håndtere lagerstyringen. Du vil få brug for at holde overblik over, hvor mange produkter du har tilgængelige på lageret, som du kan sælge af. Derudover en samlet lagerstatus til indkøb og håndtering af lageret ift. pakning og forsendelse. Mange start-up virksomheder bruger regneark til manuelt at holde styr på informationer, men dette er tidskrævende og har større risiko for fejl. At gøre brug af regneark kan fungere med en lille mængde af overførsler og ordrer f.eks. i starten når din virksomhed skal op at køre. Men efterhånden som din virksomhed vokser kan det hurtigt blive nødvendigt med et mere avanceret system. Wedoios Uniconta løsning kan integreres med langt de fleste systemer og kan hjælpe dig med altid at bevare overblikket og styringen over dit lager.

 

eCommerce

Flere og flere engrosvirksomheder går online. Hvis du gerne vil sælge dine produkter på nettet, vil du få brug for en eCommerce hjemmeside eller webshop. I dette tilfælde vil du være nødt til først at finde en platform at oprette en hjemmeside på, hvor du kan gøre brug af f.eks. Shopify, WordPress, Magento eller lign.. At oprette en ordentlig eCommerce webshop er en investering som kan spare dig for både penge, tid og besvær.

I starten når du lige er gået i gang, vil det måske være tilstrækkeligt at afstemme informationen manuelt mellem dit regnskabs- og lagersystem og din webshop som f.eks. lagerbeholdning, beskrivelser, priser mv.. Men de fleste eCommerce webshops får hurtigt brug for en anden løsning efterhånden som antallet af ordrer stiger. Selvom det kan spare dig for penge i starten manuelt at opdatere informationen, er der både penge og tid at spare ved at implementere Wedoios Uniconta løsning.

 

accounting and inventory software

 

Hvad er ERP Software?

Måske du har hørt om ERP software før, men undrer dig over, hvad det helt præcist er, eller om det kan være brugbart for din forretning. ERP er lavet til at automatisere arbejdsprocesser og at optimere driten ved at gøre processerne mere funktionelle. Dette gælder for regnskab, lagerstyring, varelager, ordremodtagelse og ordrebehandling, rapporter og meget mere.

Wedoio Integrations ApS giver enhver virksomhed muligheden for en nem og simpel Uniconta integration og automatiseringsløsning. Uniconta er et moderne cloud-baseret ERP software som holder styr på økonomi, lager, projekter, produktion, logistik og meget mere, hvilket hjælper din forretning til at blive mere digital.

I nogle tilfælde kan start-up virksomhederdrage fordel af ERP software som det første system, de gør brug af. Hvis du f.eks. gerne vil automatisere flest mulige processer og regner med at vækste din forretning i løbet af de næste par år, kan et ERP softare være til god gavn i din virksomhed. Oftest implementerer mindre virksomheder et ERP software i stedet for at ansætte eller at hyre medarbejdere til at udføre opgaverne.

 

Tips til start-up virksomheder

Forhåbentligt har du nu et godt overblik og indsigt i integrations- og automationsløsninger. Her har vi samlet nogle gode råd som kan hjælpe dig på vej.

Når du lige har startet en virksomhed, har du garanteret travlt og en af udfordringerne kan være, at få tid til det hele. Du har måske ikke så mange medarbejdere og er nødt til selv at udfylde forskellige roller i virksomheden. I starten kan det derfor være svært at finde tid til at søge efter den rette løsning eller system, da du selvfølgelig har et begrænset antal af medarbejdere tilgængeligt. Det er dog vigtigt at finde den rigtige løsning til din virksomhed, også selvom du ikke har meget tid til dette, da den det rigtige software samtidig kan spare dig for meget tid - og dermed frigive ekstra tid til de mange andre opgaver.

Efter at have besluttet dig for at gøre brug af et ERP software, er det en god idé at begynde at se på forskellige muligheder i god tid. At implementere en ERP løsning kan tage lidt tid, så sammenlagt med den tid det tager at finde frem til den perfekte løsning til din virksomhed, kan det være en god idé at gå i gang i god tid.

Du er altid velkommen til at kontakte Wedoio for at høre mere om Uniconta løsningen eller at booke et uforpligtende møde med en af vores specialister for at få den nødvendige information. Du kan kontakte os lige her.

 

Kontakt os i dag!

 

 

Share this:

Best this week:

Automatisering af arbejdsprocesser forklaret: fordele, eksempler