Skip to content

Top 3 almindelige fejl som webshopejere begår | Wedoio

Alle har ret til at begå fejl, men dem af os som kan drage de rigtige konklusioner og ikke falder over de samme fejl igen bliver de mest succesfulde. Dette er et træk, der adskiller succesfulde iværksættere fra alle andre, og denne påstand gælder også for eCommerce webshops.

I dag kan du læse om de top 3 fejl som eCommerce webshopejere oftest begår og se hvilket resultat dette fører til. Sammen vil vi finde ud af, hvordan man kommer igennem disse almindelige fejl, og hvordan du kører en succesfuld webshop.

Lad os gå lige til sagen!

 

Problemer med ordrer og forsendelse af produkter

Denne udfordring skal løses omhyggeligt og i nogle tilfælde endda før lanceringen af webshoppen og før salget starter. Her er nogle af de mest almindelige problematikker:

  • Priserne på hjemmesiden er ukorrekte
  • Produktet vises som “på lager”, selvom det i virkeligheden er udsolgt
  • Dårlig logistik som forsinker behandlingen og leveringen af ordrer mv.

Hvis du ejer en relativt lille webshop, kan du løse disse problemer ved at organisere logistikken og kommunikationen i forhold til varerne på lageret på en mere effektiv måde, og deudover ved at holde styr på kvaliteten af salgsledernes arbejde.

Til større webshops kan du anvende specialiserede løsninger, såsom Uniconta, hvilket gør det muligt for dig at synkronisere enhver ændring i lagerbeholdningen og ordrebehandlingen.

Man loading packages from street into van

Vi vil komme nærmere ind på Uniconta i slutningen af dette indlæg. For nu går vi videre for at se på de 2 andre fejl, som mange webshop ejere oftest begår.

“Jeg vil have det hele, og jeg vil have det...nu!”

Dette er et andet svagt punkt. Mange eCommerce webshop ejere over-engagerer sig fortsat i at forbedre funktionaliteten og designet i stedet for at fokusere på de ting som virkelig har effekt på webshoppens konverteringsrate. Tilstedeværelsen af “alt på én gang” booster ikke ligefrem dine salg, og dette er specielt værd at overveje for nye webshops.

Først skal målene og metoderne til at opnå det antal salg, du ønsker, defineres, og herefter kan du tænke over hvilket design og hvilken funktionalitet, du har brug for til dette. Lancer en hjemmeside med et minimalt antal af de vigtigste funktioner, test nichen og arbejd derefter på at øge salgene. Udfør analyser for hjemmesiden et par gange og udvid funktionaliteten på baggrund af disse, fokuser på markedets krav og optimer arbejdsprocesserne.

 

“Jeg klarer det hele helt selv!”

Et forsøg på at spare på budgettet er ikke altid det rigtige at gøre. Specielt hvis webshop ejeren beslutter sig for selv at ændre i kodningen af hjemmesiden, selv tage produktbilleder, håndtere lagerbeholdningen og en masse andet.

Hvis du lige har startet din online forretning, og du er produktskaberen er dette dog forståeligt. Men hvis du kører eller gerne vil starte en større eller mere kompleks B2B eCommerce webshop, er det bedre at have et antal af managers til hver af opgaverne og en automatiseringsløsning til at gøre arbejdsprocesserne endnu hurtigere. 

time registering software

Webshop ejerens opgave er på fornuftig vis at fordele tiden og de tilgængelige midler, eftersom ressourcerne er begrænsede. Derfor er det vigtigt at fordele arbejdet på de forskellige områder korrekt for at få gode resultater.

Lær mere om Wedoios Integrationsløsninger nu!

Ejer du en WooCommerce, Shopify, Magento 2, eller enhver anden form for webshop, og har du problemer med at administrere den? Du er helt sikkert kommet til det rigtige sted og har fundet frem til det rigtige firma at kontakte! Hos Wedoio hjælper vi eCommerce virksomheder med at automatisere deres webshops og alle deres arbejdsgange ved at integrere deres systemer med Uniconta ERP cloud.

Uniconta er et moderne cloud-baseret ERP system som holder styr på regnskab, lagerbeholdning, projekter, produktion og logistik, hvilket hjælper din forretning til at blive mere digital. Dette byder på tidsbesparelser i dine daglige rutiner, søgninger, dokument indhentning og forretningsadministration. Alle dine data og dokumenter er sikkert opbevaret og altid tilgængelige i Uniconta cloud.

 

Mere om:
uniconta blok

Uniconta er et moderne cloud-baseret ERP system som holder styr på økonomi, varelager, projekter, produktion og logistik og hjælper din forretning med at blive mere digital. Dette byder på tidsbesparelser i din daglige rutine, søgninger, indhentning af dokumenter og forretningsledelse. Alle dine data og dokumenter er sikkert opbevaret og altid tilgængelige i Uniconta cloud. 

Selvom dette er et standard ERP system, er det fleksibelt struktureret, så du kan skræddersy løsningen med dine egne felter, tabeller og skærme. Dette betyder, at du ikke behøver at være afhængig af ønsket om forandring blot for at passe ind med andre virksomheder.

Mere om:
wedoio-logo

Wedoio giver enhver forretning mulighed for en nem og enkel Uniconta integration og en automatiseret løsning. Dette inkluderer integration af al data fra WooCommerce, Shopify, Magento 2 og andre webshops direkte til Uniconta uden at miste information i løbet af processen.

Ved at tilmelde dig denne nemme og enkle integrationsproces, kan du spare en masse tid på administrationen af din webshop. Det vigtigste her er, at du kan have fokus på din forretning og undgår at skulle hoppe mellem forskellige systemer. Spar med sikkerhed både tid og penge. Du får automatisk tingene ordnet.

Share this:

Best this week: