Skip to content
Top 3 fejl at undgå, når du udvikler din eCommerce webshop

Top 3 fejl at undgå, når du udvikler din eCommerce webshop

Der er en grund til, at eCommerce hjemmesider betinget er allokeret i en separat kategori af internet ressourcer. ECommerce hjemmesider (eller webshops, online butikker mv.) har et specifikt mål - at sælge noget: et produkt, en service, løsninger, træningskurser osv.. Udover dette fører alle elementerne på en sådan hjemmeside den besøgende til at vurdere følgende: design, overskrifter, indhold, billeder, tal osv.. Dette er nøgleforskellen mellem en eCommerce webshop og enhver anden hjemmeside.

Nogle gange er det ikke alle elementerne som er udviklet og designet på den måde, som er mest optimalt for en eCommerce hjemmeside. Og dette er normalt ikke det største problem, der kan opstå under udviklingen af webshoppen. Der er nemlig flere generelle udfordringer ifm. opsætningen, hvis denne ikke udføres korrekt, som i sidste ende kan føre til endnu større problemer.

Os hos Wedoio har i dag samlet en liste over top 3 fejl som iværksættere bør undgå, når de udvikler deres eCommerce webshop. Vi håber, at disse korte introduktioner vil hjælpe dig med udviklingen af din webshop og hjælpe med at køre den korrekt. Lad os komme i gang!

 

Manglende formål

Kunder henvender sig ofte til en softwareudviklings virksomhed med en forespørgsel: “Vi vil gerne have en hjemmeside bare for at have det. Det har folk normalt, men vi har endnu ikke en, og det er derfor vi gerne vil have en hjemmeside”. Mange er ikke helt sikre på, hvorfor de har brug for en hjemmeside og opsætter ingen bestemte krav eller mål. De ved ikke helt hvilken slags hjemmeside, de har brug for til deres virksomhed, hvad den skal indeholde mv.. Rent kaos må man sige!

Dette er en helt forkert tilgang. Enhver hjemmeside som sælger noget er nødt til at have specifikke mål. Målene kan variere lige fra et mål om en øget profit, et større kundeflow til en øget brandawareness for virksomheden mv..

 

Forkert teknisk fordeling eller mangel på dette

Nogle gange forsøger virksomheder at undgå at spilde deres tid på at oprette tekniske specifikationer for webshoppen og ser det som et unødvendigt område. Men når de modtager den færdiglavede webshop fra en udvikler, finder de en masse fejl og en side som slet ikke hænger sammen med deres idé om resultatet. Dette bør forventes, når professionelle udviklere opbygger en hjemmeside baseret på deres egne præferencer.

Den hyrede professionelle er en udvikler og kunden (i dette tilfælde ejeren af webshoppen) er specialist i økonomien. Det er udelukkende virksomhedsejeren, som kender til de nuancer som skal med i overvejelserne, og ved hvilken information der er den vigtigste i skabelsen af en branded og sælgende hjemmeside.

Vær på samme hold som udvikleren, projektmanageren, designeren og andre - på den måde vil du kunne undgå mange problemer.

 

Mangel på testning og analyse

For at opnå en høj konverteringsrate på hjemmesiden er du nødt til konstant at afprøve forskellige tilgange og metoder, udføre tests, sammenligne resultater og drage konklusioner. Du er også nødt til at forsøge at fastslå fordelene ved dine produkter fremfor dine konkurrenters produkter. Ideelt set bør du forsøge at finde noget som ingen andre har.

Hvis du gerne vil have, at din virksomhed udvikler sig og følger med tiden, har virksomheden brug for en sælgende eCommerce webshop og ikke bare en side med produkter eller servicer. Virksomheden har brug for en højkvalitets webshop som kan opfylde dit overordnede mål. Tag dig tid, læg indsatsen og budgettet til at udvikle det - så vil du meget snart se din forretning vækste. Det hele handler om kundens tillid som kun kan opnås ved at gøre en indsats, forstå alle nuancerne, og ved at tilbyde folk præcist det de leder efter. Dette er, hvad der får en velsælgende hjemmeside til at skille sig ud fra mængden af simple præsentationssider.

Hvis du stadig søger en bedre måde at udvikle din hjemmeside på eller at øge profitten fra din eksisterende webshop, er du velkommen til at booke et 15 minutters uforpligtende møde med vores specialister for at få mere information om at køre en succesfuld webshop.

Kontakt os i dag!

 

Share this:

Best this week:

Automatisering af arbejdsprocesser forklaret: fordele, eksempler