Skip to content
Vælg et ERP system til din forretning: En guide til iværksættere

Vælg et ERP system til din forretning: En guide til iværksættere

Har du nogensinde haft tanken, at du ikke længere kan håndtere din B2B webshop manuelt? Det kan kun betyde en ting: Din webshop er vokset nok og har brug for nogle ekstra løsninger for at køre mere effektivt. Faktisk har din webshop brug for automatisering og dermed et passende system som f.eks. et cloud-baseret ERP system. Hvis du er klar til at forbedre dine salg, kundeservice og at holde din forretning let kørende, så læs med her.

I dag vil du lære om ERP systemer og dertil også integrationsløsninger og automatisering. Vi vil hjælpe dig til at forstå, hvordan du kan vælge den bedste integrationsløsning for din forretning og tilbyde dig en af de bedste på markedet i øjeblikket.

Så lad os undgå at spilde tiden og komme i gang!

Hvordan defineres ERP med simple ord?

Synes du, at det er svært at følge med den hurtigt voksende mængde af ordrer? Bliver dine ordrer mere og mere forsinket? Har du mistet overblikket over din lagerbeholdning? Virker det til at tage længere og længere tid, og kræver det en større indsats, at holde styr på din indkomst og udgifter sidst på måneden? Kan du ikke forudse dine salg og dermed lave en præcis forudsigelse? Føler du, at dine kunder bliver mere og mere utilfredse med servicen, og indtil videre har der ikke været noget som kunne løse situationen?

Lad os begynde med en analyse og en klar forståelse af hvad et ERP system er, og hvad det bruges til.

ERP er et Enterprise Resource Planning system som hjælper dig med at organisere og håndtere al din forretnings information, såsom salg, ordrer, lager og kundedata. Den gør det muligt at automatisere opgaver og at arbejde mere effektivt, så du dagligt kan fokusere mere på kundeoplevelsen og loyalitet.

Og når du ejer en webshop som har brug for at blive automatiseret for at forbedre arbejdsgangene og optimere din forretning, er det vigtigt at finde en integrations partner som kan guide dig gennem webshop-ERP integrationen. Derudover vil partneren også sikre sig, at dine data overføres sikkert, og at du sparer en masse tid og penge under hele processen.

Hvordan vælger du det bedste ERP system til din forretning?

Når det kommer til at vælge en løsning til din forretning, er der et par få generelle spørgsmål, som vil være gode at overveje svaret på:

  • Hvor mange ordrer forventer du at have jævnligt?
  • Hvilke typer ressourcer har du brug for?
  • Hvordan er kompleksiteten af ordrefuldførelsen?
  • Hvordan vil du gerne håndtere dit ERP workflow?
  • Har du flere forskellige leverandører? Arbejder du med forskellige fragtfirmaer?
  • Hvad er hovedårsagen til, at du gerne vil have en ERP integration? Hvilket er dit svageste område: ordrer, forsendelse, lager, rapportering, forudsigelser...?
  • Hvor stor er din webshop? Er du en mindre eller mellem størrelses virksomhedsejer? Eller har du allerede nået størrelsen som de større erhvervsvirksomheder?

Disse spørgsmål vil hjælpe dig med at overveje alle vigtige aspekter af din forretning i forbindelse med en potentiel integration.

Mand sidder ved bord med kaffekop og laptop og ser eftertænksom ud

Find ud af hvilket ERP system, der passer til dig

Hver af ERP systemerne fungerer forskelligt og tilbyder mange funktioner. Det anbefales, at du definerer, hvad du gerne vil have at dit ERP system skal kunne dække, så du undgår at blive overvældet med processer og data, som du ikke rigtigt har brug for. At forstå systemet og dets funktion, vil føre dig til en sømløs integration, en effektiv drift og system automatisering.

Wedoio er din partner som vil guide og hjælpe dig med at vælge den bedste ERP løsning til din webshop. Vi hjælper virksomheder med at automatisere deres B2B webshops ved at integrere dem med Uniconta.

Uniconta er et moderne cloud-baseret ERP system som holder styr på regnskab, lager, projekter, produktion og logistik, hvilket hjælper din forretning til at blive mere digital. Dette byder på tidsbesparelser i de daglige rutiner, søgninger, dokument indhentning og forretningsadministration. Alle dine data og dokumenter er sikkert opbevaret og altid tilgængelige i Uniconta cloud.

Uniconta er et ERP system udviklet af “faren” til Navision og Axapta, Erik Damgaard. Han er en software udvikler med 35 års erfaring i udviklingen af ERP’er, og Uniconta er hans 6. succesfulde ERP system. Uniconta er et system som indeholder alle de nødvendige redskaber og er struktureret fleksibelt , så du kan tilpasse løsningen med dine egne felter, tabeller og skærme. Dette betyder, at du nu ikke længere behøver at afhænge af dit ønske om forandring for at passe ind med andre virksomheder. 

Kontakt os i dag!

Du er altid velkommen til at kontakte os og aftale en demonstrering af en af vores services. Vores support team er altid tilgængeligt og klar til at hjælpe og guide dig. Besøg venligst vores integrations side for mere information.

 

Mere om:
uniconta blok

Uniconta er et moderne cloud-baseret ERP system som holder styr på økonomi, varelager, projekter, produktion og logistik og hjælper din forretning med at blive mere digital. Dette byder på tidsbesparelser i din daglige rutine, søgninger, indhentning af dokumenter og forretningsledelse. Alle dine data og dokumenter er sikkert opbevaret og altid tilgængelige i Uniconta cloud. 

Selvom dette er et standard ERP system, er det fleksibelt struktureret, så du kan skræddersy løsningen med dine egne felter, tabeller og skærme. Dette betyder, at du ikke behøver at være afhængig af ønsket om forandring blot for at passe ind med andre virksomheder.

 

Mere om:
wedoio-logo

Wedoio giver enhver forretning mulighed for en nem og enkel Uniconta integration og en automatiseret løsning. Dette inkluderer integration af al data fra WooCommerce, Shopify, Magento 2 og andre webshops direkte til Uniconta uden at miste information i løbet af processen.

Ved at tilmelde dig denne nemme og enkle integrationsproces, kan du spare en masse tid på administrationen af din webshop. Det vigtigste her er, at du kan have fokus på din forretning og undgår at skulle hoppe mellem forskellige systemer. Spar med sikkerhed både tid og penge.

Du får automatisk tingene ordnet.

 

Share this:

Best this week:

iPaaS: Hvad er det, og hvorfor har du brug for det?