Skip to content
webCRM: CRM løsningen forklaret + webCRM Uniconta Integrationen

webCRM: CRM løsningen forklaret + webCRM Uniconta Integrationen

Automatisering har for længst bevæget sig væk fra kun at være et privilegie for større virksomheder. IT teknologien har udviklet sig i en sådan grad, at udviklingen eller det at abonnere på et CRM system også er blevet økonomisk tilgængeligt for mindre og mellemstore virksomheder. Der er specielt en stor interesse for cloud-baserede CRM og ERP systemer. 

I dag vil vi komme ind på, hvad et CRM system helt præcist er og guide dig igennem en fantastisk løsning kaldet webCRM. Lad os komme i gang!

 

Hvad er et CRM system?

CRM er en forkortelse for “Customer Relationship Management” (håndtering af kunderelationer). Ved hjælp af automatiserede arbejdsprocesser hjælper CRM med at opbygge dialogen med kunden mere effektivt, undgår fejl i arbejdet og skaber, som resultat heraf, en højere profit ved at sælge flere produkter.

Hvor opbevarer du dine kunders data? På et stykke papir, på din telefon, i din notesbog, i Excel? Måske du førhen er blevet tilbudt et CRM system, men ikke fuldt ud forstod hvad dette er, hvordan det virker, og måske du fortsat heller ikke er helt sikker på det?

Den information som vi hos Wedoio kan give dig i dag er ikke skrevet til udviklere, IT specialister eller andre fra IT-branchen. Den er til forretningsejere som gerne vil forstå, hvad et CRM system er. Det meste af informationen i dette indlæg er skrevet med simple forklaringer, så alle nemt kan få en forståelse for systemet og få det bedste ud af det.

Så hvad handler et CRM system om på et overordnet forretningsniveau? Salg. Hvad har vi brug for for at kunne få salg? Kunder. Derfor er de to vigtigste ting, som vi bør fokusere på, kunder og salg. Og hvor opbevarer du information om dine kunder? På et stykke papir, på din telefon, i din notesbog eller måske i Excel?

Vi kan nok blive enige om, at alle de ovennævnte muligheder ikke er særlig praktiske eller smarte at gøre brug af fordi:

  • Telefon nr., e-mail, adresse og andet vigtig information om kunden kan mistes og dermed mister man også kunden,
  • Det er ikke nemt at finde information om en specifik kunde. Prøv bare at finde en specifik kunde i bunkerne af papir eller filer på kort tid,
  • Det er svært at holde styr på hele kommunikationshistorikken med kunden. Har du prøvet at notere detaljer om hver af dine kundedialoger i en notesbog eller i dine mobil noter? Det er svært at holde styr på.

Kan du huske de kort fra kartotekskasser hvor bogholdere opbevarede information på i de gode gamle dage? Nostalgisk, ikke? Men ulempen her er: tid! Tiden det tager at finde nogen eller bare at indtaste eller at skrive ny information på kortene.

Præcist ligesom kortene i kartotekskasserne opretter vi  i stedet et digitalt “kort” for hver kunde i CRM systemet. På dette kort opbevares alle de data, som vi har om kunden. Efterhånden som vi indtaster information, kan alt løbende ses og er fuldt tilgængeligt til enhver tid og fra hvor som helst, hvor du kan tilgå informationen på få sekunder..

Der er hovedsageligt 2 typer af information om en kunde i CRM systemet: en til generel kundeinformation såsom navn, telefon nr., adresse, e-mail mv., mens den anden information handler om interaktionen med kunden.

Man har normalt ikke kun en kunde, men mange af dem, måske tusindvis af kunder. Så hvordan skal vi kunne indtaste alt den information? I eksemplet med kartotekskortene er alle kortene helt enkelt organiseret i alfabetisk orden. I vores tilfælde med CRM systemet er der endnu ikke opfundet noget bedre eller smartere end en liste. 

Hvis du går ind i et hvilket som helst CRM system, vil du kunne se en liste med kunder, hvor hver kunde har et tilknyttet kort med information om ham/hende, og så er der normalt også et søgefelt med et filter for nemt at kunne finde en specifik kunde i systemet.

Nu vil vi gå videre til næste del - nemlig webCRM løsningen og se nærmere på hvad denne løsning helt præcist indebærer, og hvordan den kan hjælpe din forretning til at vækste og spare dig både tid og penge.

 

Hvad er webCRM?

webCRM er integreret forretningsvækst og en løsning til en bedre håndtering af kunderelationer bygget til en hver form for virksomhed. Løsningen støtter salgsprocessen fra start til slut: finder nye leads, sender follow-ups, målrettede e-mails og nyhedsbreve ved brug af webCRMs indbyggede skabeloner osv.. Du kan kontrollere besøgene på din hjemmeside og få flere leads gennem denne funktion.

Se evt. denne 2-minutters introduktionsvideo og lær webCRMs software bedre at kende :)

 

Med webCRM kan du øge dine salg med helt op til 70%! Produkter og priser kan importeres til din webCRM platform, så systemet hele tiden beregner fremtidige udsalg til alle leads. Dette betyder, at de andre afdelinger i din virksomhed i stedet kan arbejde på, at gøre alt hvad kunden har brug for tilgængeligt.

WebCRM har en support sektion som organiserer al service og giver dit salgsteam brugbar viden om sager under behandling. WebCRM hjælper med at administrere spørgeskemaer og begivenheder for at samle vigtig information og viden om dine kunder.

Hvert system har sin egen måde at analysere data på internt. Når alt informationen og alle data om kunder og salg er samlet i webCRM, bliver det nemmere at fastslå, hvilke områder og rapporter der skal prioriteres og at arbejde på dem.

 

Har du nogensinde hørt om webCRM - Uniconta integrationsløsningen?

WebCRM - Uniconta løsningen holder alle dine kundedata opdateret i begge systemer. På den måde vil du altid have de relevante oplysninger tilgængelige - ikke kun i dit regnskabssystem men dine salgsmedarbejdere vil også modtage kontaktinformationer til kunden eller kontaktpersonen.

Vareinformation og ordrer indhentes automatisk fra Uniconta til webCRM, og leveringer overføres som ordrer i Uniconta klar til fakturering. Leveringer opdateres automatisk og registreres som fuldført, når ordren er faktureret i Uniconta.

Uniconta er et moderne cloud-baseret ERP system som holder styr på regnskab, lagerbeholdning, projekter, produktion og logistik, hvilket hjælper din forretning til at blive mere digital. Dette byder på tidsbesparelser i dine daglige rutiner, søgninger, dokument indhentning og forretningsadministration. Alle dine data og dokumenter er sikkert opbevaret og altid tilgængelige i Uniconta cloud.

Vil du gerne afprøve webCRM-Uniconta integrationen i din forretning? Kontakt os for at booke et møde med vores eksperter og for en snak om muligheden for at automatisere din webshop og dine forretningsprocesser.

Kontakt os i dag!

 

Mere om:

WebCRM_logo

webCRM er et moderne system til at håndtere kunde relationer og at samle al viden herom. Det er en løsning udviklet til at holde styr på og at bogføre forretningens salg fra start til slut. WebCRM har til formål at booste dine salg og din profit. Du kan administrere dine leads, organisere opfølgninger med dem ved brug af nyhedsbreve, hvoraf der er indbyggede kladder til dette.

Den har også brugbare analyser og rapporteringsværktøjer, ikke kun til salgsdelen, men også til marketing og kundeservice. Du behøver ikke længere at lave papirarbejde, webCRM udfører alle procedurerne automatisk. Som resultat heraf sparer du tid og penge samt får mulighed for at lære dine kunder at kende og at betjene dem på en mere produktiv måde. 

WebCRM har mere end 20.000 brugere verden over, og de arbejder med over 2.500 virksomheder fra 20 forskellige lande.

 

Mere om:
uniconta blok

Uniconta er et moderne cloud-baseret ERP system som holder styr på økonomi, varelager, projekter, produktion og logistik og hjælper din forretning med at blive mere digital. Dette byder på tidsbesparelser i din daglige rutine, søgninger, indhentning af dokumenter og forretningsledelse. Alle dine data og dokumenter er sikkert opbevaret og altid tilgængelige i Uniconta cloud. 

Selvom dette er et standard ERP system, er det fleksibelt struktureret, så du kan skræddersy løsningen med dine egne felter, tabeller og skærme. Dette betyder, at du ikke behøver at være afhængig af ønsket om forandring blot for at passe ind med andre virksomheder.

Mere om:
wedoio-logo

Wedoio giver enhver forretning mulighed for en nem og enkel Uniconta integration og en automatiseret løsning. Dette inkluderer integration af al data fra WooCommerce, Shopify, Magento 2 og andre webshops direkte til Uniconta uden at miste information i løbet af processen.

Ved at tilmelde dig denne nemme og enkle integrationsproces, kan du spare en masse tid på administrationen af din webshop. Det vigtigste her er, at du kan have fokus på din forretning og undgår at skulle hoppe mellem forskellige systemer. Spar med sikkerhed både tid og penge.

Du får automatisk tingene ordnet.

 

 

Share this:

Best this week:

Automatisering af arbejdsprocesser forklaret: fordele, eksempler