Skip to content
SOME LEGAL THINGS

Vores FAQ om GDPR

På denne side kan du få svar på spørgsmålene som vores kunder ofte stiller til persondataforordningen. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores support.

Q: Hvor kan jeg finde Wedoios databehandleraftale?

A: Vi har offentliggjort vores databehandleraftale på vores hjemmeside, som du kan hente en kopi af lige her.

Q: Er kundedata adskilt i Wedoio?

A: Nej. Men Wedoio opbevarer ikke data, udover transaktions registreringer og logning af disse.

Q: Har Wedoio udviklere udenfor EU?

A: Ja, vi benytter udviklere i flere forskellige lande.

Q: Har Wedoios udviklere udenfor EU adgang til vores personlige data?

A: Nej, vores udviklere udenfor EU har ikke direkte adgang til jeres personlige data.

Dog vil der opstå situationer, hvor de skal løse supportsager, og her kræver det, at de har adgang til jeres database for at kunne løse problemet.

Når du sender et skærmbillede til en supportsag, som vores malaysiske udviklere skal bruge til at løse udfordringen, så sender vi teknisk set personlige data udenfor EU. Derfor har vi en særskilt databehandleraftale med vores udviklingspartner, så vi lever op til vores forpligtelser som databehandler og stadig kan levere den bedste service til vores kunder.

Q: Hvem er den dataansvarlige og hvem er databehandleren?

A: Den dataansvarlige er den, som indsamler data dvs. jer. Den valgte ansvarlige person er bindeleddet mellem Wedoio Integrations og dig som kunde omkring alt, der vedrører databeskyttelse og EU’-s persondataforordning (GDPR).

Den ansvarlige kontaktperson vil også være den, der modtager nyheder omkring tiltag og forandringer i forbindelse med databeskyttelse, fx ved udskiftning af underdatabehandlere.

Vi er databehandleren, og vores rolle er at håndtere data på jeres vegne.

Ovenstående informationer er udarbejdet i henhold til Dansk Industri, IT Branchen samt Datatilsynets hjemmesider.

Q: Hvordan gælder databehandleraftalen for vores datterselskaber som benytter samme adgange til eller via Wedoio?

A: Vi underskriver kun en databehandleraftale med hovedkontraktejeren. Det betyder, at det er hovedkontraktejerens ansvar at administrere jeres interne håndtering af, hvilke data I behandler via Wedoios tjenester og services, fordi I er den dataansvarlige.

Q: Hvordan kan den dataansvarlige bede om yderligere indsigt i data i Wedoio?

A: Hos Wedoio er det kun den dataansvarlige, der kan bede om indsigt i data i Wedoios systemer og tjenester. Indsigten kan fx vedrøre sletning af data, import, eksport og scriptning af data.

Hvis en anden medarbejder end den dataansvarlige hos jer beder om indsigt, så underretter vi først den dataansvarlige og beder om vedkommendes samtykke.

Du skal som dataansvarlig altid henvende dig skriftligt via e-mail til info@wedoio.com. Du kan forvente op til fire ugers behandlingstid.

Har du stadig spørgsmål?

Du er velkommen til at kontakte os til enhver tid. Vi vil med glæde hjælpe dig.

VÆLG DEN BEDSTE MÅDE AT KONTAKTE OS PÅ: